.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنظیم بازار برنج نیازمند برنامه ریزی

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید با دخالت تکنولوژی در تولید برنج، هزینه های این محصول را کاهش داد از وزارت بازرگانی خواست در تنظیم بازار برنج دقت و برنامه ریزی کند.

به گزارش شمال نیوز ، محمود احمدی نژاد در ادامه مراسم رسمی رونمایی از موتور ملی ایران در شرکت دیزل سنگین ایران در آمل افزود: با حمایت دولت و مدیران استانهای شمالی در برطرف کردن مشکلات کشاورزان برنجکار اقداماتی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر دقت وزارت بازرگانی در تنظیم بازار برنج، تصریح کرد: نوسانات باید به گونه ای باشد که برنج کشاورزان در انبارها انباشته نشود.

رئیس جمهور خواستار مدیریت وزارت بازرگانی در عرضه برنج کشور شد و گفت: مشکلات برنج کاران کشور به زودی در دولت بررسی می شود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه بیشترین برنج کشور در مازندران تولید می شود تصریح کرد: با ایجاد ساختار مناسب شالیکوبی ها و تولید برنج هزینه های افزایش تولید برای کشاورزان کاهش خواهد یافت.

احمدی نژاد در عین حال خواستار تقویت ایجاد صنایع تبدیلی در استانهای شمالی توسط متولیان شد و گفت: ایجاد کارخانجات کنسانتره می تواند نوسانات تولید میوه را کنترل کند و دولت نیز حمایت های خود را در این بخش افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران مازندران برای جذب سرمایه گذاران در ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی بیشتر تلاش کنند گفت: توسعه صنعتی باید به گونه ای باشد که به محیط زیست استان های شمالی لطمه ای وارد نشود.

افزایش سهم کشاورزی در برنامه پنجم توسعه

وی با اشاره به اینکه در دولت به این نتیجه رسیده ایم که سهم بخش کشاورزی را در برنامه پنجم توسعه ارتقاء دهیم افزود: در طول پنج سال برنامه پنجم باید تسهیلات لازم برای مکانیزه کردن و ایجاد صنایع در جهت رونق کشاورزی استان های شمالی لحاظ خواهد شد.

وی از اختصاص یارانه سنگین به بخش کشاورزی استانهای شمالی در برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: محور یارانه های سنگین برنامه پنجم توسعه اقتصاد کشاورزی است.

احمدی نژاد اذعان داشت: با اراضی کوچک نمی توان با دنیای صنعتی و پیشرفته رقابت کرد بنابراین توسعه کشاورزی استان های شمالی نیازمند توسعه فناوری در این بخش هاست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای مبارزه با کالاهای بنجول برخی کشورها هزینه های زیادی می شود افزود: با افزایش قدرت داخلی و قرار گرفتن در لایه های بنجول خارجی از ورود کالاهای خارجی باید جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایجاد کارخانه کک سازی در سوادکوه یکی از آزروهای دیرینه مردم منطقه است گفت: در سفر اول به مازندران مردم این منطقه خواستار احیاء کارخانجات ذغال سنگ البرز مرکزی بودند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه احداث کارخانه خودروسازی در پیچ و خم های معقول اداری گرفتار بوده اظهار داشت: با پیگیری های مسئولان استانی و وزارت صنایع این کارخانه به نقطه شروع رسیده است.

وی از مدیران استانی خواست تا برای احداث صنایع تبدیلی پیگیری جدی داشته باشند.

احمدی نژاد قرار است تا ساعتی دیگر سکوی شناور ایران البرز را در بندر امیر آباد راه اندازی کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.